اجازه کار موقت در کانادا

اجازه کار موقت در کانادا
فهرست مطالب

کانادا کشوری با اقتصاد پویا و فرصت های شغلی فراوان است. به همین دلیل، بسیاری از افراد از سراسر جهان علاقه مند به کار در کانادا هستند. اجازه کار موقت در کانادا به شهروندان خارجی این امکان را می دهد تا به صورت موقت در این کشور کار کنند.

 

چگونه مجوز کار موقت در کانادا داشته باشیم؟

کانادا بیش از 100 گزینه مختلف مجوز کار موقت را به استعدادهای جهانی و کارفرمایان ارائه می دهد. در این مقاله، نمای کلی از نحوه اخذ مجوز کار موقت در کانادا به شما ارائه می شود.

انواع اجازه کار موقت کانادایی

در کانادا دو نوع مجوز کار موقت وجود دارد:

  • مجوزهای کاری که نیاز به (LMIA) دارند.
  • مجوزهای کاری که نیازی به LMIA ندارند.

هدف LMIA این است که کارفرمایان به دولت کانادا نشان دهند که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر منفی بر نیروی کار موجود کانادا نخواهد داشت. اداره فدرال اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) می خواهد اطمینان حاصل کند که استخدام کارگران خارجی کارگران فعلی را در کانادا آواره نمی کند و فشارهای رو به پایین بر روی دستمزد آنها وارد نمی کند.

روند LMIA یک قانون است، اما مجوزهای مختلف معاف از LMIA، که ناشی از توافق نامه تجارت آزاد است. مانند توافق نامه تجارت آزاد سابق آمریکای شمالی ، که اکنون به عنوان توافق نامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک یا CUSMA شناخته می شود ، وجود دارد. این توافق نامه های تجارت آزاد کارگران خارجی را قادر می سازد بدون اجازه کارفرمای خود برای دریافت LMIA ، مجوز کار را درخواست کنند. علاوه بر این مجوزهای کار موقت با حمایت کارفرمایان ، تعدادی از گزینه های اجازه کار موقت در دسترس کارگران خارجی است که هنوز پیشنهاد کاری ندارند، از جمله: تعطیلات کاری، اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و اجازه کار همسر.

 

سناریوهای کار موقت در کانادا

CUSMA
این موارد تحت توافق نامه کانادا ، ایالات متحده آمریکا و مکزیک (NAFTA سابق) صادر شده است که اجازه کار  بدون LMIA را می دهد.

LMIA Exempt
شرایط خاص این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بدون دریافت اولین ارزیابی اثر بازار کار در کانادا کار کنند.

LMIA Required
این مجوزهای کار به عنوان بخشی از روند کار ، کارفرما را ملزم به ارزیابی اثر بازار کار می کند.

Post-Graduation Work Permits
پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه یادگیری تعیین شده DLI ، دانشجویان بین المللی در کانادا ممکن است تا سه سال کار کنند.

Business Visitors
در بسیاری از موارد ، بازدیدکنندگان مشاغل ممکن است بدون اجازه کار موقت در کانادا کار کنند، به شرط آنکه شرایط خاصی را داشته باشند و وارد بازار کار کانادا نشوند.

Intra-Company Transfers
این مجوزها به یک شرکت اجازه می دهد کارمندان خاصی را از دفاتر خود در خارج از کشور بدون LMIA به کانادا بیاورد.

پاسخ به سوالات شما

اگر ازیک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دارید و مطمئن نیستید که در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهید ، به خدمات مجوز کار ما مراجعه کنید تا در مورد آنچه برای بدست آوردن مجوزهای مناسب کار در کانادا نیاز دارید مقدماتی کسب کنید. گروه کن وی خوشحال می شود که از ابتدا تا انتها به شما در روند کار کمک کند.

اگر شما یک کارفرمای کانادایی هستید که به دنبال استخدام نیروی کاری از خارج از کشور میباشد ، خوشحال خواهیم شد که در مورد اقدامات مناسب برای آوردن آن فرد به کانادا به شما مشاوره دهیم. متخصصان اجازه کار ما نیازهای شغلی شما ، صلاحیت فرد مورد نظر که در ذهن دارید و گزینه هایی که برای انتقال آن فرد به کانادا در نظر دارید ، را با شما به بحث میگذارند. بسته به نیاز شما ، ممکن است لازم باشد برای ارزیابی تأثیر بازار کار اقدام کنید. متناوباً ، ممکن است برنامه های خاصی وجود داشته باشد که به منظور رفع نیازهای شما به سرعت از طریق یک معافیت ، مانند انتقال درون شرکتی باشد. برای دیدن گزینه های پیش روی شما ، امروز با ما تماس بگیرید و در مورد نیازهای تجاری خود به ما اطلاع دهید.

علاوه بر مجوزهای کار کارآفرین ، در صورت داشتن مدیریت بازرگانی یا تجربه کارآفرینی ، حتماً به بررسی برنامه ویزای راه اندازی کارآفرین کانادا نیز بپردازید. شما همچنین باید درباره راه اندازی مشاغل بین المللی در کانادا اطلاعات کسب نمایید تا در استفاده از مجوز کار انتقال درون شرکت برای راه اندازی مشاغل جدید در کانادا دچار مشکل نشوید.

تعدادی از برنامه ها وجود دارد که به افراد خوداشتغال اجازه می دهد در شرایط خاص در کانادا کار کنند. اگر به دنبال اشتغال در کانادا به صورت خود اشتغالی هستید ، روند کار ممکن است کمی پیچیده باشد. با این حال ، ما خوشحال می شویم که شرایط شما را برای کار در کانادا ارزیابی کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خود با ما تماس بگیرید.

بسته به مدت زمانی که در کانادا تحصیل کرده اید ، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شوید. این مجوز کار فرصتی عالی برای شما است تا تجربه کانادایی را ایجاد کنید ، خصوصاً اگر می خواهید از طریق Express Entry ، Program Nominee Program یا از طریق کبک درخواست مهاجرت کانادایی را بدهید. برای دریافت مشاوره در خصوص اطلاعات کاری مربوط به رشته خود ، با ما تماس بگیرید.

کانادا مسیرهای مختلف مجوز کار برای استعدادهای فناوری جهانی را ارائه می دهد که دارای پیشنهاد شغلی در این کشور هستند از جمله از طریق توافق نامه های تجارت آزاد مانند CUSMA. یکی از برجسته ترین مسیرها جریان جهانی استعداد است. این جریان جهانی استعدادهای درخشان فناوری را قادر می سازد تا ظرف یک ماه مجوز دولت فدرال را برای کار در کانادا بدست آورد. اگر کارگر یا کارفرمایی هستید که می خواهید از طریق جریان جهانی استعدادهای درخشان یا بسیاری از گزینه های دیگر که در اختیار دارید ، مجوز کار برای استعدادهای فنی را دریافت کنید ، با ما تماس بگیرید.

ارزیابی تأثیر بازار کار برای کارکنان تلویزیون و سینما در کانادا لازم نیست ، اما کارکنان و تهیه کنندگان خارجی همچنان باید شرایط مجوز کار کانادا را رعایت کنند. برای کسب اطلاعات در مورد نحوه دریافت مجوز کار برای تلویزیون و فیلم اینجا را کلیک کنید.

اگر به دنبال کار در کانادا هستید و مطمئن نیستید که در چه کاری باید انجام دهید ، ما برای شروع کار بهترین ابزار را داریم. همچنین ممکن است بخواهید برخی از منابع شغلی عالی ما مانند ابزار جستجوی شغل یا سایر ابزارهای مربیگری شغلی ما را بررسی کنید.